Siri Moonforest

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Spelservern stänger ner

Av Siri Moonforest - 21 mars 2013 21:45

ifall det skulle komma upp "spelservern stänger ner om 10 min" o.s.v och du vill överleva uppdateringen/ändringen så har jag några olika bra gömställen. Hade inget att göra nu på kvällen, så bloggar om detta... Jag vet jag har inget liv...


Viktigt att tänka på för att överleva

* Använd inte buggar, dem drar mycket uppmärksamhet

* Var alltid noga med att gömma dig själv OCH hästen noga.

* Göm inte dig tillsammans med din häst (beror på var)

* Spring inte runt för mycket, stå stilla

* Skriv inte för mycket i chatten, det funkar med då överlever man inte lika länge.

* Göm dig inte högt upp i luften, det är lätt att bli hittad då.

* Du måste ha ett speciellt ställe att gömma dig på, annars är det värdelöst eftersom innan GM fixar och grejar så patrullerar dem runt över hela SSO och letar efter överlevare.


Här är kartan till vart Game master börjar patrullera och vart dem slutar, dem tar bort alla som är utomhus automatiskt. Men dem gömda kan överleva attacken.

 


Här är lite gömställen som jag ska visa lite extra på på vissa..

Slottet

I slottet kan man överleva ganska bra, man har en hyfsad chans att överleva rätt så länge.

Det du måste tänka på här är att gömma din häst, inte ställa din häst utanför slottet... 

Tex som nu när jag visar ett exempel kan man ställa sin häst i en buske

 

När din häst står gömd så måste du skynda dig till slottet... göm din häst så snabbt du kan eftersom detta handlar om minuter.

Sen när du är inne i slottet så måste du få dörren som är öppen stängd, annars är ju gömstället värdelöst

 


Gå till en av dörren vid sidan (inne i slottet) och pressa dig mot dörren tills ingången stängs igen, kontrollera att den inte öppnas igen när du går fram till den igen...

   

När dörren är stängd så måste du gå till ditt gömställe. Som ska vara långt ner och INTE mitt på mattan i mitten, det ska vara vid en kant. (det fick jag veta eftersom oliv klarade sig jättelänge när hon var långt ner och vi som var långt upp och vid mitten dog snabbt) 


Hemstall

Jag har testat att överleva i mitt hemstall en gång, och då överlevde jag en liten stund, men inte jättelänge men man kan försöka om man vill...

Man kan gömma sig vartsomhelst där, jag vet inga speciella regler...


Frisör

Hos frisören har du stor chans till överlevnad, men du kan inte chatta eller hålla kontakt lite med någon som också överlever... Det brukar inte funka när man buggar sig in i salongen (och kan springa runt där inne)


Cafee pinta

Här är dina överlevnadchanser inte så stora men... här så är nog den bästa platsen bakom krukan med växten

 


Det var alla gömställen jag kom på just nu xD


Juste ta inte allt här på blodigt allvar, tro tex inte att GM är onda o.s.v xD Dem bara patrullerar och tar bort dem som är ute xD


 
 
Ingen bild

Olivia Faststone

22 mars 2013 12:37

Varför får man inte gömma sig med hästen? O.o Och jag tror inte att dem som e utanför ser om man e där inne och dörren liksom inte e stängd c:

Siri Moonforest

22 mars 2013 14:00

HAHA jag vet, men asså man känner sig tryggare om dörren är stängd, och när man gömmer sig med hästen så hålls dörren öppen och vid viss gömställen (som i frisören) kan man inte gömma sig med sig häst xD

 
Emmy Lightlord

Emmy Lightlord

22 mars 2013 14:15

Hahaha e detta seriöst eller bara en lek?? :D Jättekul inlägg! Men alla loggas väl automatiskt ut när servern stänger?? Hahaha hihihi hohohoh hehehe i alla fall <3<3 Kram! Ska nog läsa din blogg oftare :)

http://emmlightlord.bloggplatsen.se

Siri Moonforest

22 mars 2013 15:41

Det är både lek och seriöst, man kan överleva när spelservern stängs ner faktiskt c:

 
Ingen bild

Olivia Faststone

22 mars 2013 15:18

Så det gör ingenting om dörren inte ee stängd och om man gömmer sig med hästen? :)

Siri Moonforest

22 mars 2013 15:38

Tror inte det xD

 
Ingen bild

Olivia Faststone

22 mars 2013 15:22

Det låter läskigt när du säger "Innan sso stängs ner helt så kommer några GM patrullera runt i hela SSO efter ÖVERLEVARE" xD

Siri Moonforest

22 mars 2013 15:38

Det är läskigt xD

 
Flippa Friendborn

Flippa Friendborn

22 mars 2013 20:40

Logga in på ss, jag är inne nu jag bara gjorde färdigt en header! Logga in please, I miss u!

http://FilippaFriendborn.bloggplatsen.se

 
Selena Goldbear

Selena Goldbear

26 mars 2013 09:02

Så fort jag stängt dörren och gör till mitt göm ställe öppnas bara dörren =(

http://jorviksbladet.bloggo.nu

Siri Moonforest

26 mars 2013 09:07

Ibland går det inte... Jag vet inte riktigt varför :c

 
Ingen bild

Selena Goldbear (igen)

26 mars 2013 13:24

Jag hoppas det går någon gång vill ju ha en stängd dörr

//Selena & Ruby ♥

Siri Moonforest

26 mars 2013 15:04

Ja ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siri Moonforest - 12 juni 2013 15:47

Hej, jag och Filippa Friendborn har skaffat en ny blogg tsm <3 Som ni vet har jag slutat blogga på denna. Den nya adressen: SiriFilippaSSO.bloggplatsen.se   Ha det bra :) // Siri ...

Av Siri Moonforest - 3 juni 2013 16:20


Jag var bara tvungen att lägga ut XD  

Av Siri Moonforest - 26 maj 2013 11:51


Jag skulle bara säga att jag kommer sluta blogga. Det är så krångligt och jag har inte tid att blogga varje dag :c Men jag kanske kommer fortsätta någon gång i framtiden eller skaffa en ny blogg. Jag kommer självklart skriva den nya adressen här el...

Av Siri Moonforest - 21 maj 2013 15:59

Eftersom det snart är sommar och jag aldrig under sommaren tänker gå upp till snö ställen så bestämde jag mig att för sista gången hoppa runt i snön. Älskar att glida ner för berg med snö x)       ...

Av Siri Moonforest - 19 maj 2013 13:37


Ja, nu har jag inte bloggat på ett tag.  Jag har inte haft tid, i skolan så kommer vi ha en musikal och där har jag en stor roll... så jag vill kunna göra bra ifrån mig och kunna alla mina repliker och kunna det jag ska sjunga.   Det som har hä...

Presentation

Snowdale

 

Snowdale är en 4 årig New forest hingst som är helt underbar. Han är duktigast på att hoppa. Snowdale kan vara lite busig men är jättesnäll. Han vill ofta inte lyda sin ägare xD I dressyren så har han ett fint steg med han är inte så utbildad i dressyr och vi tävlar inte i dressyr speciellt mkt c:

Snowdale kallas oftast Snow

 

Wildrunner

 

Wildrunner kallas Wildy, han är en busig och wild unghäst, han är Snowdale och Lovestars föl.

Wildy har 2 trillingar som heter Minishadow och Firedale ;)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards